Service en ondersteuning

Onze aftersales is gericht op ondersteuning, advies en begeleiding van u als klant.

In veel gevallen kan een simpele tip n.a.v. uw vraag leiden tot een oplossing waardoor onze producten langdurig en feilloos functioneren.

Vraag het ons, wij zijn er om onze producten te garanderen..


SalesTeam Meefil BV



TECHNISCHE ONDERSTEUNING

In sommige gevallen is technische ondersteuning handig en in bepaalde gevallen noodzakelijk. Alhoewel wij alle goederen verzenden met de bijbehorende handleiding en/of technische omschrijving, is onze verkoop afdeling u graag van dienst met uw vragen, tijdens aanvraag maar ook nadat u onze producten heeft afgenomen.

Beschikt u over Skype? Dan kunt u in eerste instantie proberen een chat met ons te starten, dit kan door op de skype button hieronder te klikken. U kunt in de chat ook een boodschap achterlaten. Wij zijn gedurende kantoortijden met skype actief.

Mocht dit niet lukken, gebruik dan voor uw (technische) vraag ons online formulier. Selecteer de optie :

meefil contact
Omschrijf uw verzoek duidelijk met uw vraag en eventueel referenties. Wij nemen bij ontvangst uw vraag in behandeling en nemen contact met u op.


RMA PROCEDURES

RMA (Return Material Authorization)

Voor het verzenden en/of retourneren van producten aan Meefil gebruiken wij een RMA procedure. De RMA procedure kan om 3 redenen worden gestart:

Een technisch probleem, een verkeerd bestelt artikel of het product voldoet niet aan de verwachting.

De RMA-procedure is ervoor om een hoge prioriteit toe te kennen aan uw probleem om deze ook snel op te lossen. Goederen opsturen zonder hiervoor de RMA procedures te volgen hebben geen prioriteit en ingeval van reparatie kunnen deze (vanwege de bepalingen van de fabrikant) niet in behandeling genomen worden.

We kennen 4 soorten RMA procedures :

1.
Garantie, producten functioneren niet correct binnen de door de fabrikant gestelde garantieperiode.

2.
Commercieel, levering is niet conform de order of met de bestelling is een fout gemaakt.

3.
Reparatie, producten zijn uitgevallen en worden bij voorkeur door de fabrikant gereviseerd.

4.
Onderzoek, technische evaluatie rapportage met als doel een probleem op te lossen.


Om een RMA procedure te starten (voordat de goederen worden verzonden!) gebruikt u het online formuier. Selecteer 1 van deze opties :

meefil contact
Omschrijf uw verzoek met MINIMAAL deze informatie :

- typenummer en of product referentie
- aantal producten
- reden van RMA verzoek (zie boven, 1 to 4)


Q&A

Q.
Ik stuurde een online aanvraag, wanneer ontvang ik mijn offerte of prijsopgave?
A.
Uw verzoek wordt ad-hoc verwerkt en aanbiedingen voor standaard producten zijn in veel gevallen binnen 2-4 uur beschikbaar. Indien wij binnen deze tijd niet kunnen aanbieden dan bevestigen wij uw aanvraag voorzien van verdere informatie. Ingeval van een urgente aanvraag verzoeken wij u deze altijd na te bellen zodat wij direct voor u aan de slag kunnen.

Q.
Ik stuurde een opdracht, wanneer ontvang ik de orderbevestiging?
A.
Orderbevestigingen worden in de regel binnen 2 werkdagen toegezonden, in de meeste gevallen per email.
Indien uw order niet voorafgegaan is door een offerte of prijsopgave dan kan de orderbevestiging 1 a 2 dagen langer duren voordat u deze ontvangt.

Q.
Ik heb met spoed technische ondersteuning nodig, hoe neem ik contact op na kantoortijd, in het weekend en tijdens verplichte vrije dagen?
A.
Onze verkoop afdeling is beschikbaar tijdens kantooruren 0900u tot 1700u (GMT+1) Voor urgente verzoeken buiten deze tijden neemt u contact op met onze verkoop afdeling zowel per telefoon (voice mail) en email. Wij nemen dan contact met u op. Er kunnen speciale condities gelden voor deze aanvullende service. U vindt de contactinformatie [hier ......]

Q.
Ik stuurde goederen op maar kreeg deze weer retour gezonden. Wat is er aan de hand, is het adres wel correct?
A.
Voor het verzenden en het correct verwerken van goederen aan Meefil BV is een RMA procedure nodig. Tenzij nadrukkelijk anders afgesproken, worden ontvangen goederen zonder een RMA dossier ongefrankeerd geretourneerd aan de afzender. Neem contact op met onze afdeling verkoop voordat u iets aan ons gaat opsturen en voorkom hiermee onnodige vertraging en kosten.

Q.
Welke voorwaarden zijn van toepassing als ik goederen afneem bij u?
A.
Meefil BV is transparant aan de garantie- en aansprakelijkheidsvoorwaarden van de leverancier van het product. Per definitie is slechts dan sprake van garantie indien het product waarvoor het in beginsel bedoeld is faalt in functioneren en/of sprake is van een fabrikage-fout wat direct tijdens het in bedrijf nemen van het product aantoonbaar is.

Producten waarvoor geen nadrukkelijk technisch advies voor afgegeven is of producten die in gebruik genomen worden zonder dat de fabrikant bekend is met het Merk, Type, Model machine en alle bedrijfsparameters van de installatie worden naar eigen inzicht en voor eigen risico ingezet.

Meefil BV is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade, ook indien een technisch mankement binnen de garantie- en aansprakelijkheidsvoorwaarden van de leverancier valt of als gevolg van overmacht situaties zoals uitgestelde of geannuleerde leveringen.

Op al onze leveringen zijn de Algemene verkoop- en Leveringsvoorwaarden van toepassing. Op verzoek sturen wij u graag een kopie van deze voorwaarden toe. Meefil BV wijst nadrukkelijk alle andere voorwaarden af.


SalesTeam Meefil BV